energie pozitiva

fii acolo unde se intampla lucruri pozitive… fii tu cel ce le genereaza…

o ingenioasa recadrare…

mansarde_interactiveDe cate lucruri ori situatii am dori a ne bucura, dar nu le accesam pentru ca ne temem visceral a initia orice actiune, spunandu-ne cu convingere ca nu suntem destul de pregatiti ori informati pentru a le obtine…

Poate stii pe cineva care si-a spus candva, ori a aflat de la un „cunoscator” ca „jocurile sunt deja facute” in favoarea unor detinatori de monopoluri. Asa a ajuns la concluzia ca „marketingul” este o notiune fara sens intr-o lume „pervertita”.

Sau poate stii cat s-a straduit sa puna la bataie „saci” de carti de vizita in intalniri de „networking” fara a obtine rezultatele dorite, incat a concluzionat ca acest termen este „un pom mult prea laudat„,

la care merita sa te duci cel mult cu un „saculet”…

Ori poate ca ai simtit chiar tu in tinerete gustul amar al neputintei, cand cineva ti-a spus ca „nu stii sa te vinzi„! Atunci ti-ai spus ca nu-ti plac „vanzarile” pozitionandu-te impotriva, cu o teribila indarjire.

Cuvintele, au doar sensurile pe care noi insine le-am dat, in urma unor experiente de viata mai bune ori mai putin bune, sensuri ce difera uneori fundamental fata de definitiile din dictionarul explicativ!

Te-ai gandit ca e posibil sa nu accepti sensul pe care l-ai dat anumitor cuvinte, nu pentru ca nu le intelegi ci pentru ca nu rezoneaza cu forul tau interior?

O simpla recadrare a termenilor amintiti mai sus, in fond doar niste cuvinte-eticheta, poate face diferenta in vietile nostre.

Acest lucru poate deveni extrem de usor de realizat inlocuind in limbajul de zi cu zi orice cuvant al carui sens ne impiedica sa fim creativi si sa putem exprima pe larg ceea ce simtitim.

Ce-ar fi daca:
1.- atunci cand ne gandim la conceptul de „Marketing” am pune in locul sau un termen ce defineste o actiune pe care o facem zilnic aproape fara sa ne dam seama, precum cel de „Storytelling„?
2. – in loc de „Networking” am spune „Personal branding„, echivalent cu proiectul personal la care lucram neincetat, punand zilnic cate o caramida la consolidarea sa prin orice actiune pe care o facem?
3. – notiunea de „vanzare” am echivala-o cu termenul de „educatie„, semnificand stradanille profesorale de a convinge interlocutorii transformati in elevi atata timp cat dureaza dizertatia noastra, de avantajele produselor si serviciilor oferite?

  1. Fiecare spune zilnic cate o poveste. Toti facem „storytelling” !
    Oricine spune o poveste bine construita, o poveste ce creaza identificare si ofera ceva valoros de invatat din ea, are sansa sa-l faca pe cel interesat, un urmaritor pe termen lung pentru orice alta poveste ce va urma… (poate chiar si pentru 1oo1 de nopti, stia Seherezada ce stia!)

Prin urmare, faci „Marketing” cu prisosinta, stapanind in felul tau unic „arta de a spune povesti convingatoare„!

Finalitatea procesului de „storytelling” il reprezinta cresterea unei „liste de urmaritori” – si nu doar in online – este concretizata prin obtinerea datelor lor de contact, aflarea nevoilor celor ce te urmaresc si cresterea relatiei atat cu grupul in sine, cat si cu fiecare dintre ei in parte.

  1. Fiecare dintre noi isi „construieste” un „brand personal”, fie ca e constient sau nu !
    Toti incercam sa oferim un aspect cat mai elaborat si credibil „pachetului” cu care ne prezentam in fata celorlalti. „Pieptanam” zilnic coama naravasului inaripat pe care incalecam zilnic [ego-ul nostru cel de/cat toate zilele :)], de toate umbrele intunecate ale fiintei noastre, pentru a oferi in exterior o imagine care sa ne aduca continue beneficii.

Tot ceea ce facem poarta amprenta celui mai inalt „bine” pe care il intelegem si suntem capabili a-l realiza in acel moment. Facem „bine” in interes personal ori comunitar in functie de beneficiile obtinute la finele „proiectului”.

Raportam „binele” la experientele anterior traite, delimitandu-l cu precizie chirurgicala de „rau„. In fapt, tot ceea ce facem poarta amprenta separarii, intr-un necontenit proces de diferentiere fata de „ceilalti”.

Intr-un proces constient insa, abordarea notiunii de „bine” si „rau” ar fi relativa, ducandu-ne la eliberarea de temeri si actiuni anxioase.

Am putea intampina astfel aspectele mai putin dorite ca pe niste invatatori ce ne arata propriile slabiciuni, bucurandu-ne mult mai usor de cale.

Separarea” s-ar arata atunci in toata „splendoarea sa” ca o „pastratoare” a fricilor si lipsei noastre de incredere in fortele proprii.

Brandingul personal” pune accent pe cresterea relatiei, pe apropiere, oferind sansa de a te pozitiona corect, prin oferirea de valoare si solutionarea problemelor celor cu care interactionezi, oferind darul deschiderii, dand implicit sanse relatiei sa creasca.

„Expertul” cauta recunoastere incercand sa vanda un produs pe care el il considera ca fiind bun dupa propriile criterii, pe cand un „antreprenor” cu un „brand personal” valoros, cauta sa ofere solutii la problemele evidentiate prin analiza cerintelor celor ce formeaza piata vizata de acesta.

In mediul SEO, se spune ca „nu conteaza pe cine cunosti, ci cine te cunoaste„, confirmand ca atunci cand obtii recunoastere pentru valoarea serviciilor oferite de tine, devii din ce in ce mai cautat.

O particularitate aparte de manifestare in relatii, ce ridica „networkingul” si implicit „brandingul personal” la un nivel superior de constientizare, o reprezinta crearea de „triade„.

Notiunea defineste capacitatea fiecaruia dintre noi de a pune in relatie perechi de indivizi la care recunoastem paliere de dezvoltare similare si nevoi complementare.

Triadele” devin astfel puternice motoare de bunastare, avand capacitatea de a crea lanturi de suport pentru crestere relationala, bunastare economica, dezvoltare personala si conexiune spirituala atat pentru noi membri cat si pentru cei deja integrati in “sistem”, oferind posibilitatea unei schimbari de paradigma la nivelul intregii comunitati.

  1. Toti facem „Educatie” in procesul de „Vanzare”!
    Ne straduim sa-i invatam/informam pe cei dragi ori pe cei cu care interactionam zilnic, ca anumite valori, produse ori servicii sunt mult mai benefice pentru ei.

Le spunem “povesti” cat mai credibile tinand cont de valorile la care credem ca se raporteaza, trecandu-le evident prin filtrul cunosterii personale, implicit purtand amprenta modului de exprimare a propriilor convingeri fata de produsul/serviciul “vandut”.

In fapt nu facem altceva decat sa le „vindem” un mod de „a fi / a face„, proceduri de valoare, cuantificabile ca si costuri de timp ori bani.

Unele dintre conceptele foarte cunoscute, ca si instrumente aplicate in special in mediul online, ce definesc cel mai bine relatia dintre „vanzare” si „educatie” sunt cele de „inbound marketing” si „permission marketing„.

Astfel, procesele denumite mai sus, ofera informatie foarte bine structurata, intr-un cadru relational in care increderea joaca un rol esential, ridicand succesiv pe diverse paliere nivelul de cunoastere despre avantajele produselor, proceselor ori serviciilor oferite, astfel incat sa declanseze cererea si implicit finalizarea procesului de „vanzare„.

Cererea va avea loc doar in momentul in care cel informat detine suficiente elemente de valoare ce ii echivaleaza convenabil satisfacerea nevoilor ce l-au determinat sa intre in procesul de „educatie„/informare.

O astfel de recadrare confirma posibilitatea de a obtine acces, spre exemplu, prin intermediul unor sesiuni de brainstorming, la redefinirea unor termeni fata de care avem retineri, dar pe care am dori sa ni-i apropiem cat mai mult pentru a-i putea folosi in favoarea noastra.

Multumesc,

O echipa de oameni deosebiti, la fel de frumosi ca si tine, drag cititor, condusi de un abil vizionar, excelent trainer si foarte bun speaker, ofera suport an de an prin numeroase programe de dezvoltare personala, venind in intampinarea nevoilor unor grupuri variate de cursanti.

Andy Szekely, el insusi un brand in sine, oferind training unor importante grupuri de firme, este cel ce a facut referire la subiectul mentionat in acest articol, pe care am dorit sa vi-l impartasesc pentru valoroasele idei.

Impreuna cu echipa sa de facilitatori si formatori pentru cursurile, seminariile si programele de dezvoltare personala, a creat recent pentru cursantii acestora, oportunitatea de a se reintalni, pentru a reinnoda si construi noi relatii in cadrul unor grupuri de mastermind.

Cu siguranta ca este binevenit oricine isi doreste a beneficia de aceste puternice instrumente.


Acest context va purta numele “CONNECT ELITE” si a debutat in luna iunie.
Rolul acestor intalniri este de a crea cadrul de crestere/educatie aplicata si continua pentru membrii comunitatii AS.
Focusul intalnirilor va fi pe obtinerea prosperitatii, intr-un mod echilibrat, adica ”traiesc echilibrat, fac ce imi place, cu cine imi place si contribui mai mult decat consum”.

Multumesc facilitatorilor: Bianca Giurgiu, sustinuta de Irina & Alex & Nelu

 

Anunțuri

Un răspuns la „o ingenioasa recadrare…

  1. Pingback:o ingenioasa recadrare… – detoatepentrutoti2016

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: