energie pozitiva

fii acolo unde se intampla lucruri pozitive… fii tu cel ce le genereaza…

viata ca si mersul pe bicicleta…

father_child_bikeUn bun prieten mi-a povestit o intamplare ce a adus o intarire semnificativa a relatiei dintre el si fiul sau, dupa divort. Voi incerca a reda cu fidelitate povestirea sa:

„Intr-o calduroasa seara de vara, ne intorceam din parc, plini de multumire. In acea zi il ajutasem sa deprinda mersul pe bicicleta, cu inerentele stangacii si frumoasele momente de bucurie ale succesului primelor pedalari independente, cand intrebarea: „Ma tii?” primea, printre gafaieli, invariabilul raspuns: „Da, te tine tata!”, pana cand distanta de la care se purta dialogul, marita treptat, l-a convins ca reusise sa-si mentina echilibrul singur. Mai greu a fost cu prima coborare, dar s-a rezolvat si asta destul de repede… 🙂

Venind spre casa, cu bucuria reusitei in priviri, alesesem o scurtatura printr-o zona a parcului mai putin umblata, strajuita de tufisuri si perdele indesite de copaci ornamentali.

Pe aleea pe care ne indreptam, se vedeau venind spre noi,

cativa barbati imbracati destul de ponosit, ce pareau a fi obisnuiti ai acestor locuri. Se manifestau zgomotos, iar unul parea sa fi fost ametit de bautura, fiind sustinut de catre ceilalti doi.

Fiul meu, a devenit ditr-o data mult mai atent si cu teama cuibarita in suflet, m-a privit intrebator cautand sprijin intr-o situatie ce-i parea fara iesire. L-am luat de mana si i-am facut semn sa ne continuam drumul cu atentie si fara graba.

Atunci cand am trecut unii de altii, observand ca ei erau prea preocupati sa-si mentina punctul comun de echilibru, chipul fiului s-a luminat, bucurandu-ne in continuare de recenta victorie.

In acea zi mi-a pus intrebarea referitoare la posibilitatea de a se intampla ceva, mentionand si ca „ei erau mai multi”. I-am raspuns ca intotdeauna cineva se va gandi de doua ori inainte sau va avea nevoie de foarte mult curaj pentru a se lua de un parinte – fie el mama sau tata – cand este impreuna cu copilul sau, pentru ca in astfel de situatii parintele este dispus sa se sacrifice pentru a-si proteja copilul si glumind i-am spus ca „e vai de fundul celui ce va incerca sa o faca!”.

I-am vazut atunci privirea plina de o admiratie tacuta, chipul luminandu-i-se ingereste si am sesizat in preumblarile ce au urmat acelei zile, linistea si siguranta ce a pus stapanire pe sufletul sau urias, ce abandonase parca, niste greutati prea mari pentru fragilitatea micilor sai umeri…”

Multumesc,

 

Lasă un răspuns

